4V Design Lazo polsstrap review

Zoals je in mijn andere reviews over 4V Design kunt lezen maakt dit bedrijf goed uitziende en prettige schouderstraps voor je camera, zoals de Lusso Large Top en de Sella. Ze maken echter ook mooie polsstraps voor mensen die hun camera liever bij de hand houden. Zo hebben ze de Ergo Large wrist strap. Recent heeft 4V Design echter een nieuwe polsstrap toegevoegd aan hun assortiment: de Lazo. De 4V Design Lazo wijkt enigszins af van de Ergo Large, zo is deze grotendeels gemaakt van katoen in plaats van het leer van de Ergo Large. Ook is de 4V Design Lazo verstelbaar en iets goedkoper (40 tegen 54 euro voor de Lazo). Gelukkig is de 4V Design Lazo wel gemaakt met dezelfde stijl en vakmanschap als de andere 4V Design producten. In deze quick review vertel ik je er meer over.

Click here to read this article in English.

4V Design Lazo review

4V Design Lazo

De 4V Design Lazo is beschikbaar in twee verschillende kleuren. Er is een bruine uitvoering met een donkerbruine katoenen strap en lichter bruine leren details (hetzelfde kleurenschema als de Lusso Large Top die ik recent reviewde). Er is ook een eenvoudigere zwarte uitvoering die ik in deze review bespreek. Mooi zijn ze allebei, maar de bruine uitvoering valt wat meer op. De zwarte is subtieler en een perfecte match voor een zwarte camera. Voor een zilverkleurige camera zou ik voor de bruine versie gaan.

4V Design Lazo review
De bruine versie past uitstekend bij een zilveren camera

De strap zelf is gemaakt van een 20mm brede, zacht katoenen band die duurzaam, soepel en licht van gewicht is. De strap is vastgezet in stukjes zwart leer wat bijdraagt aan de duurzaamheid van de strap. Zoals gewoonlijk bij 4V Design is er gebruik gemaakt van hoge kwaliteit Italiaan leer, dat lange tijd mooi blijft zonder te scheuren of uit te drogen. De zijkanten van het leer is overigens met de hand geverfd in dezelfde kleur als de rest van het leer. Dat zijn de kleine details waaraan je ziet hoeveel aandacht er gestoken wordt in het maken van deze straps. Het leer is zeer netjes gestikt en voorzien van een 4V Design logo.

4V Design Lazo review

Voor het verstellen gebruik je een solide, massief koperen gesp. In de zwarte uitvoering van de strap is deze afgewerkt in zwart chrome, dat past goed bij de rest van de strap. Je maakt de strap vast aan je camera met een polyamide bandje, een sterk synthetisch materiaal. Je kunt hem vastmaken door de strap door de lus aan je camera te maken en deze door zich zelf heen te lussen. Daarmee wordt de totale lengte van de strap wel iets korter wat ideaal is als je kleinere handen hebt. In de doos zit ook een sleutelring die je kunt gebruiken om de strap mee aan je camera te maken als je de totale lengte van de strap wilt behouden.

Klik hier om verder te lezen op pagina 2 >>>

4V Design Lazo review

Klik hier om verder te lezen

Help me keep my blog online, use one of my affiliate links to buy the products I review or use the banners in the sidebar. It doesn't cost you any extra, but I'll make a small commission on every sale.